Felanmälan

Florahuset har anlitat Sveriges BostadsrättsCentrum (nedan ”SBC”) för teknisk och ekonomisk förvaltning samt fastighetsskötsel.

Det mesta anmäls till SBC men bredband & TV samt fel med hiss anmäls till Tele2 respektive Schindler – se nedan.

Denna sida reviderades senast: 2024-08-04.


Akuta ärenden

Vid fara för person och fastighet. Det kan vara elfel, vatten som sprutar eller stigande vatten i avlopp. Det avser fel som inte kan vänta till nästa dag. Jourtaxa tillkommer.

Telefonnummer jourtjänst:

08-18 70 00


Lägenhet & fastighet

För fel som berör egen lägenhet eller fastighetens allmänna utrymmen såsom entréer, trappuppgång, garage, förråd och hiss. OBS! Vid arbeten i lägenheten debiteras normalt den boende för åtgärden.

Du kan också ringa kundtjänst för felanmälan måndag-fredag mellan kl 07:00 – 21:00.

Telefonnummer Kundtjänst:

0771-722 722


Hissjour

Alla fel med hissen anmäls direkt till hissbolaget Schindler. Florahuset har avtal om dygns-jour – de kan alltså anmäla fel med hissen 24/7.

Telefonnummer jour-nummer:

020-31 33 33


Bredband & TV

Florahuset har Tele2 som leverantör av bredband & TV.

Tele 2 logotyp
Tele 2 logotyp

Har du problem med att nätverket går ned periodvis eller helt kan det bero på en rad olika anledningar. Kolla om det finns ett känt fel för adressen via felsökning. Gå annars genom nedan fels

Felsökning nätverk

  • Starta om Comhem/Tele2-routern till att börja med.
  • Kolla om det finns kända driftstörningar i området via Tele2 felsökning.
  • Se till att Tele2-routerns WAN-port är kopplad till porten för lägenhetens nätverksförsörjning i elcentralen. Det finns bara en sådan port i elcentralen.
  • Har du egen router? Se till att den är kopplad via Comhem-routern och fungerar därmed som en ”brygga/bridge” (nätverksspråk).
  • Om inget fungerar kan du maila eller ringa kundtjänst på Comhem.

Felsökning digitalbox TV

  • Starta om digitalboxen till att börja med.
  • Om TV-kanaler saknas men nätverket funkar. Det kan vara svart bild med texten ”Videodata saknas”. Se till att digitalboxen (TV-boxen) är kopplad direkt till Comhem-routern för att få rätt signaler.

Ekonomi

Florahuset har anlitat SBC till att sköta ekonomisk förvaltning. SBC tar på uppdrag av styrelsen in föreningens avgifter och hyror, registrerar överlåtelser och nya pantsättningar på bostadsrätten.

Har du frågor kring den ekonomiska förvaltningen, avier, betalningar etc. så gäller telefonnummer till kundtjänst eller E-post kundtjanst@sbc.se.

Telefonnummer kundtjänst:

020-31 33 33